© Stowarzyszenie Topory > Weekend RPG

Arcanum

  • Tomasz 'Dzonatanos' Grabowski(Heavy Metal Hamsters)
  • TYTUŁ: Pewnego razu w Tarancie
  • Sala: Sesyjna 1
  • Ograniczenie wiekowe: 16+
  • Liczba graczy: 4
  • Przyjazna dla początkujących: Tak
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • Triggery: teorie spiskowe, przemoc, ufo
"Nic tak mocno nie raduje czyjegoś serca jak wiadomość od dawno niewidzianego przyjaciela. Dr Edward Burnett Tylor, archeolog i wykładowca na Uniwersytecie Taranckim już od ponad roku był nieobecny. Jednak wczorajszego dnia każde z was otrzymało list na przepięknej papeterii, w których wasz przyjaciel zaprasza was na uroczyste śniadanie. Tarant, 14 stycznia 1880 r. Miałem rację! Tam na północy odnalazłem ślady „cywilizacji” barbarzyńców Estrala. Mimo, że informacje były dość szczątkowe, wykorzystałem to, czego się razem nauczyliśmy i poprawnie, na podstawie porozrzucanych w wielu źródłach informacji, ustaliłem miejsce badań. Jestem wprost wniebowzięty. Barbarzyńcy plemienia Estrala faktycznie istnieli, mam na to dowody. Rzuca to całkowicie nowe światło na kształtowanie się stosunków i cywilizacji w okolicy Gór Szarych podczas zmierzchu Ery Legend. Ludzka cywilizacja nie przyszła tam w późniejszym okresie z południa około 500 roku Ery Nasrudina, lecz jej zalążki istniały dużo wcześniej..."

Fabula Ultima

  • Adrian 'Żuław' Żuławiński
  • TYTUŁ: Gangi Bilgewater
  • Sala: Sesyjna 2
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 18+
  • LICZBA GRACZY: 4
  • Przyjazna dla początkujących: Tak
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: przemoc, brutalność, śmierć, narkotyki, alkohol, tortury
Po zdetronizowaniu króla łupieżców, który niegdyś władał niepodzielnie Bilgewater, z cienia wyszły wszelkie gangi i wszyscy chętni do zdobycia cząstki dla siebie. Pieniądze, władza, kontrola nielegalnego handlu - a to tylko wierzchołek góry lodowej, który czeka na zdobycie.

Conan

  • Jakub Zapała
  • TYTUŁ: Czarnoksiężnik od Dwóch Węży
  • Sala: Sesyjna 3
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 18+
  • LICZBA GRACZY: 5
  • Przyjazna dla początkujących: Tak
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: brutalność, nagość, przemoc, szaleństwo, węże

Monastyr na zmodyfikowanym Fu

  • Paweł 'Skała' Jurgiel
  • TYTUŁ: Samotność w górach Devrach
  • Sala: Sesyjna 4
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 18+
  • LICZBA GRACZY: 4
  • Przyjazna dla początkujących: Tak
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: Przemoc, przemoc seksualna, uprzedzenie, ostracyzm społeczny, seks
"Kiedy trwa wojna, mężczyźni opuszczają wioski, by walczyć o swoją ojczyznę. By bohatersko ginąć lub zwyciężać, by uciekać, w myślach planując już odpłatę. Ale czas w ich domach nie przestaje wtedy płynąć. Ktoś na nich czeka, ktoś ich wspomina, ktoś się modli by wrócili... lub nie. To jest historia o kobietach, które zostały."

Tajemnice Powodzi

  • Łukasz 'Miszcz Gry Robakov' Wachciński
  • TYTUŁ: Las Smutnego Metalu
  • Sala: Sesyjna 5
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 18+
  • LICZBA GRACZY: 4
  • Przyjazna dla początkujących: Tak
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: Problemy psychiczne, śmierć, samobójstwo, przemoc
"Zakochać się to nic złego Zakochać się, co to takiego? Zakochałem się i co Ci do tego? Zakochałem się i nie chce miłości jego *sad metal solo*"

Earthdawn: Świt Ziemi

  • Grzegorz 'Furael ' Podkalicki
  • TYTUŁ: Koniec sielanki
  • Sala: Sesyjna 6
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 18+
  • LICZBA GRACZY: 4
  • Przyjazna dla początkujących: Tak
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: Drastyczne i brutale opisy, przemoc, śmierć.
"Jesteście nastolatkami z małej wioski nad Wężową Rzeką. W okolicy jesteście z nami z wybryków, drobnych kradzieży i psot. Najczęściej jednak uchodzi wam to na sucho bo jako jedyni Adepci w okolicy wykonujecie prace i zadania czasem za trudne dla tutejszej społeczności. Nadszedł jednak czas kiedy wieki świat upomniał się o was."

The Walking Dead

  • Kacper 'Krasnal' Krasnodębski
  • TYTUŁ: The Wolves Den
  • Sala: Sesyjna 7
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 18+
  • LICZBA GRACZY: 5
  • Przyjazna dla początkujących: Nie
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: Wszystko
Jesteście grupą ocalałych, którzy od roku ukrywają się w dobrze zamaskowanym bunkrze wojskowym u podnóża Blue Ridge Mountains. Do tej pory rzadko ktoś nowy dołączał do Waszej grupy—zazwyczaj ludzie po prostu odchodzili, na zawsze... Jednak pewnego dnia to się zmienia, kiedy przyjmujecie pod swoje skrzydła mężczyznę, byłego aktora. Nie spodziewaliście się wtedy, jaką melodramę przyniesie ze sobą.

Solemn Vale

  • Wojciech 'Termos' Tremiszewski
  • TYTUŁ: Ślady
  • Sala: Sesyjna 8
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 18+
  • LICZBA GRACZY: 3
  • Przyjazna dla początkujących: Nie
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: magia, rytuały, osamotnienie, krzywda dzieci, las, krew, kłusownictwo
"Solemn Vale to gra w gatunku folk horror. Akcja osadzona jest w małej miejscowości na południowo-zachodnim wybrzeżu Wielkiej Brytanii w latach '70. Gracze wcielają się w postaci, pracujące w BBC, które mają zrealizować materiał do telewizyjnego programu dla dzieci w Solemn Vale. Ale mieszkańcy nie przepadają za obcymi, a w miasteczku i pobliskim lesie dzieją się podczas ich pobytu niepokojące, tajemnicze rzeczy. ""Ślady"" jest przygodą z podręcznika (""Footprints""). Gra ma prostą, narracyjną mechanikę, której nie trzeba znać przed sesją."

Changeling: The Lost

  • Marta 'Chochlik ' Struś(Chochlik RPGirl, Topory )
  • TYTUŁ: Symfonia Spadających Liści
  • Sala: Sesyjna 10
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 16+
  • LICZBA GRACZY: 5
  • Przyjazna dla początkujących: Nie
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: samotność, niewolnictwo, trudne wybory moralne, zdrada, toksyczna miłość
Bal na Dworze Jesieni to dla Fae (którymi przecież jesteście) niezrównana okazja do intryg, handlowania mniejszymi i większymi przysługami oraz wymieniania się najgorętszymi dworskimi plotkami. Co jednak, gdy jeden ze śmiertelników, którzy zwykle pełnią rolę Waszych sług i zabawek okaże się zagrożeniem dla całej Arkadii ? Co, jeśli Wy sami nie znacie swojego przeznaczenia? Czy jesteście skłonni pokazać swoje słabości i przypomnieć sobie najtrudniejsze ludzkie emocje, by ocalić swój świat?

Glina

  • Paweł 'Pablo Es' Siejka
  • TYTUŁ: Piątek, piąteczek, piątunio...
  • Sala: Sesyjna 11
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 18+
  • LICZBA GRACZY: 4
  • Przyjazna dla początkujących: Tak
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: do ustalenia przed sesją
Piątek..., cy aby na pewno początek weekendu...?

Delta Green

  • Jakub 'Buuki' Bukała
  • TYTUŁ: Zatopić Titanica
  • Sala: Sesyjna 12
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 18+
  • LICZBA GRACZY: bez znaczenia
  • Przyjazna dla początkujących: Tak
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: Brutalność, śmierć, zwierzęta, głęboka woda, klaustrofobia, szczury i pająki
Jest rok 2024, Tajna organizacja zajmująca się sprawami nadnaturalnymi, wpada na trop kultu, który za sprawą skomplikowanego rytuały zamierza cofnąć się w czasie. Ich celem jest statek RMS Titanic, który wvl 1912 roku zakończył swój dziewiczy rejs na dnie oceanu. Na statku prewożony jest pradawny artefakt. Kult przedwiecznych bogów chce uratować statek, aby 100 lat później móc wykraść tajemniczy przedmiot z Muzeum w Nowym Yorku. Agenci muszą przenieść się w przeszłość i przeszkodzić kultystom, STATEK MUSI PÓJŚĆ NA DNO!

Cień Władcy Demonów

  • Tomek '"Guzik"' Guzik
  • TYTUŁ: Krwawe Wrzosowisko
  • Sala: Sesyjna 13
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 16+
  • LICZBA GRACZY: 4
  • Przyjazna dla początkujących: Tak
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: Krew, Walka, brutalność, śmierć, demony, umieranko
"Ta sesja to mariaż Diablo i Cienia Władcy Demonów. Mrok, krew, łzy, uczucia i bicie demonów po kaskach. Dekadę temu poznaliście Sonię - łotrzycę Zakonu Niewidzącego Oka - która uratowała jednego z Was, a potem wy uratowaliście ją... i od tego czasu co roku jedziecie do jej rodzimych stron by wziąć udział w dożynkach, te mają być wyjątkowe, gdyż odbędzie się też poświęcenie nowej kaplicy przez kapłana Josefa. Mam nadzieje, że zostaniecie na chwilę i posłuchacie! :)"

Zew Cthulhu ed 7.

  • Andrzej 'Żaba' Żabski
  • TYTUŁ: Czerwony kaszkiet
  • Sala: Sesyjna 14
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 18+
  • LICZBA GRACZY: 4
  • Przyjazna dla początkujących: Tak
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: Przemoc seksualna, picie alkoholu, narkotyki, deformacja ciała, koszmary
"Pojawiasz się na bardzo dziwnej imprezie, nie do końca wiesz jak się tu znalazłeś. Ba! Jesteś w stanie przysiąc ze ciuchy, które masz na sobie nie są twoje. Samochód, z którego wysiadasz w niczym nie przypomina fordów T znanych ci z ulic Bostonu. Jesteś w stanie przysiąc, że pojazd po chwili odleciał. Nic nie przypomina prywatek, na które zwykle się wybierasz. Jest zbyt kolorowo i przaśnie, a ta muzyka? To jakieś dudnienie a nie muzyka… No i ten typ w czerwonym kaszkiecie - on coś chyba wie… Tagi: Retrofuturyzm, intryga, śledztwo, raczej niepokój niż strach."

FATE

  • Weronika 'Arya' Kowacka
  • TYTUŁ: Kolejny dzień i znowu to samo
  • Sala: Sesyjna 15
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 16+
  • LICZBA GRACZY: 3
  • Przyjazna dla początkujących: Tak
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: przemoc, śmierć, dyskryminacja
Życie w kolonii karnej pod magiczną barierą nie należy do łatwych. Nie jest kolorowo. Skazańcy podzielili się na trzy obozy: Stary, Nowy i Obóz na Bagnie. Wojna między Starym a Nowym wisi w powietrzu. Są jednak sytuacje, kiedy podział między obozami można zignorować. Było was czterech. Układ był prosty, przekazujecie sobie informacje o tym, co dzieje się w danym obozie i przede wszystkim jesteście sobie lojalni. Problem pojawił się dopiero wtedy, gdy z czwórki zrobiła się trójka. Jak do tego doszło?

Tajemnice Pętli

  • Jerzy 'Jerzyk' Wierzbicki
  • TYTUŁ: Żar w Żarnowcu
  • Sala: Sesyjna 16
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 16+
  • LICZBA GRACZY: 4
  • Przyjazna dla początkujących: Tak
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: alkoholizm, dysfunkcyjność rodziny
"Lato 1991 roku. Zbliża się początek lipca, dzieciaki mieszkają w Żarnowcu, starej wiosce znajdującej się całkiem niedaleko morza - leżącej na szlaku wielu wczasowiczów nad polskie wybrzeże. Żarnowiec to również miejsce, niedaleko którego leżą niszczejące szkielety niewybudowanej w latach osiemdziesiątych Elektrowni Jądrowej Żarnowiec. Niedawno wzniesiono nowe ogrodzenia wokół jej byłych terenów i zawieszono wydawanie pozwoleń wędkarskich na łowisko na Jeziorze Żarnowieckim, ale co poniektórzy odważniejsi i buntowniczy miłośnicy ""moczenia kija"" donosili, że widzieli wjeżdżające tam ciężarówki STAR z ciężkim sprzętem, żołnierzy i personel w ubraniach ochronnych krążący wczesnymi porankami po terenach elektrowni. Sołtys informuje o wdrażanych planach organizacji ŻAR - Żarnowieckiej Akademii Rozwoju (mówi się o jej powiązaniu i byciu de facto organizacją córką INWIT-u), wyraża nadzieję, że niebawem mieszkańcy Żarnowca będą mogli znaleźć lepszą pracę w ŻARze i we wspomagających ją instytucjach. Lipiec 1991 jest dziwnie upalny - mówi się o rekordowych w XX wieku temperaturach. Jezioro Żarnowieckie i rzekę Piaśnicę zaczynają zasnuwać mgły, gęstsze niż kiedykolwiek, a pan Józek Boyke - miejscowy pijaczek, gawędziarz, były budowniczy elektrowni - mówi, że widział pływającą przy dnie jeziora świecącą ośmiornicę większą, niż jego wojskowy ponton typu Barakuda. Dzieciaki to miejscowi ciekawscy, przyjezdni na wczasy, przytargani przez pracujących w ŻARze rodziców miastowi - połączy ich letnia przyjaźń, przygoda i nieprzemożna chęć poznania sekretów ŻARu. "

Summerland

  • Olgierd 'Kruk' Górecki
  • TYTUŁ: Świt nad San Francisco 2
  • Sala: Sesyjna 17
  • OGRANICZENIE WIEKOWE: 18+
  • LICZBA GRACZY: 5
  • Przyjazna dla początkujących: Nie
  • Wymagana znajomość systemu: Nie
  • TRIGGERY: do ustalenia przed sesją
Przygoda stanowi fabularną kontynuację wydarzeń rozegranych podczas poprzedniego Rawskiego Weekndu RPG. Gracze wcielają się w tułaczy, czyli postacie przemierzające świat po zielonej apokalipsie, które ze względu na swoje dramatyczne przejścia z przeszłości nie potrafią obecnie odnaleźć schronienia w żadnej z nielicznych wspólnot, które przetrawiły kataklizm. Miejsce akcji - San Francisco.
Skip to content