© Stowarzyszenie Topory > Weekend RPG

Prep

  • 15:00-15:50
  • Jacek Mikulski (Mój Loch, Impy)
Moje przemyślenia o prepie. Co warto prepować, a czego nie warto.

Conan: Czyli o barbarzyństwie słów kilka

  • 16:00-16:50
  • AinAk (Imaginarium RPG, Stowarzyszenie Topory)
Conan: Przygody w erze niewyśnionej, czyli gra na podstawie opowiadań Roberta E. Howarda, daje nam możliwość wcielenia się w postacie awanturników, w tym barbarzyńców, by w ich skórze przeżywać przygody. Lecz co jest miarą prawdziwego barbarzyństwa? Co sprawia, że Conan jest Conanem? Ilość zdobytych skarbów? Pieśni ułożone o czynach? Wrogowie, których sobie zrobiliśmy wstępując na awanturniczą ścieżkę? Na te i inne pytania postaram się odpowiedzieć byście mogli zanurzyć się w świat Conana.

Z prądem kanonu czy na niespokojne wody, czyli o prowadzeniu sesji w światach znanych i nieznanych

  • 17:00-17:50
  • Jakub Zapała (Ekipa Dziedzictwa Imperium, Copernicus Corporation)
W ostatnich latach prowadząc na konwentach i podczas domowych sesji miałem okazję wypróbować kilka systemów, których światy są dość powszechnie znane, mają swój kanon i własne wiki, oraz w takich, których krainy poznali tylko ich stali bywalcy albo w ogóle nie mają one własnego settingu. Chciałem więc z Wami porozmawiać o tym, czym wyróżnia się przygotowywanie do sesji w takich dobrze znanych uniwersach, jak Gwiezdne Wojny czy wiedźmiński Kontynent.

Architektura w Fantasy, czyli dlaczego budynki to dungeony

  • 18:00-18:50
  • Paweł Kłopotowski
Prezentacja nieco bardziej "realistycznego" podejścia do kwestii architektury i planów budynków z perspektywy architekta, miłośnika erpegów. Jak budynki są najczęściej prezentowane w grach a jak mogłyby wyglądać gdyby nieco bardziej upodobnić je do historycznych odpowiedników. Jak można budować w nich przygodę i dlaczego warto się tym zainteresować. Na kilku przykładach: zajazdu, zamku, domu miejskiego. Kilka słów o planowaniu miast i wsi, jeśli wystarczy czasu.
Skip to content